Over ons
Tim Koning
Ik ben Tim Koning (36), en leerde fouten maken bij het opzetten van mijn eerste bedrijf Haarlem Bijdeles. Met die ervaringen op zak ging ik los in het vakgebied van sportpsychologie. Een vlammetje wat ik maar moeilijk kan afremmen. Ik hoop met groeimindset de sportwereld in de komende jaren te veranderen, waarin het proces en de ontwikkeling leidend zijn.
Ik schreef in 2021 het boek ‘De Talentformule’, studeerde na het vwo op de vrije school af aan de Johan Cruyff University, behaalde mijn bachelor (Klinische) Psychologie aan de UvA en wist daar tevens mijn master in Sport- en Prestatiepsychologie af te ronden. Inspiratie haalt ik uit boeken als Black Box Thinking (Syed), Range (Epstein) & The body keeps the score (van der Kolk). Ik woon met mijn vriendin en drie jongens (leeftijden) in Haarlem.
Bart Heuvingh
Dagelijks werk ik bij AZ Alkmaar met topsporters om ze te helpen met hun leefstijl. Denk aan voeding, slaap, focus en omgaan met tegenslag. Vaak helpt de mindset theorie mij hierbij. Ik merkte tijdens mijn studies Bewegingswetenschappen (VU) en Psychologie (UvA) al dat de mindset theorie mij enorm aansprak. Juist omdat deze praktisch toepasbaar is, maar zeker ook omdat je hem preventief kan inzetten om mentale problemen te voorkomen.
Naast dat ik in mijn werk bij AZ veel werk met de mindset theorie met spelers, trainers en ouders, merkte ik dat ik er graag nog meer over wilde leren. Ik heb de afgelopen jaren heel veel gelezen van Carol Dweck en andere mindset experts. Vervolgens heb ik toen besloten om er lezingen en workshops over te gaan geven vanuit mijn eigen bedrijf SportMindset. Juist omdat ik er heilig in geloof dat meer mensen wat aan deze kennis hebben. Samen met Tim en Remco hebben we de krachten gebundeld om dit gedachtengoed nog beter te kunnen verspreiden.
Remco Koopmeiners
Toen ik 10 jaar geleden het boek van Carol Dweck las schrok ik mij dood. Als gymleraar had ik geleerd de kinderen vooral positief te benaderen. Mevrouw Dweck zei eigenlijk dat ik ze daarmee niet hielp. De intentie klopte wel maar de onderliggende boodschap kon de kinderen op het verkeerde (statische) been zetten.
Ook herkende ik direct in welke zin ik mijzelf als sporter wel eens tekort had gedaan. Bijvoorbeeld die keer dat ik deed alsof ik een blessure had omdat ik gewoon bang was om een fout te maken.
Nog steeds geef ik les. Nu op de opleiding Sportkunde aan de Hogeschool van Amsterdam. Voor mij is het belangrijkste in mijn werk dat ik de studenten help om anders om te gaan met fouten.
Verder heb ik als vader van twee top-sportende kinderen veel plezier aan de groei-mindset-theorie, in hun ontwikkeling naar het hoogste niveau is dat een belangrijk hulpmiddel geweest. Voor hen én vooral ook voor mijzelf.